2023-05-02

Egy nagyon népszerű, de nagyon hamis nézet Jézusról


A hitetlenek között közkedvelt azt gondolni Jézusról, hogy ő egy “menő fickó”, aki mindenkit arra buzdított, hogy jól érezze magát saját magával kapcsolatban, aki soha nem konfrontálódott a bűnösökkel, aki mindig kellemes és jóváhagyó volt.

Pedig a bűn és a bűnbánat központi szerepet játszott Krisztus szolgálatában:

Térjetek meg, mert elközelített a mennyek országa.” ~ Jézus, Máté 4:17

Nem azért jöttem, hogy az igazakat hívjam, hanem a bűnösöket megtérésre.” ~ Jézus, Lukács 5:32

“...ha meg nem tértek, mindnyájan hasonlóképpen vesztek el. ~ Jézus, Lukács 13:3

Az emberek gyűlölték azt, hogy Krisztus egyértelműen hangsúlyozta a bűnt.

Amikor hitetlen testvérei szembeszálltak vele, ezt mondta:Titeket nem gyűlölhet a világ, de engem gyűlöl, mert én arról tanúskodom, hogy a cselekedetei gonoszak.” (János 7:7).

Ezenkívül Jézus világosan elmagyarázta, hogy a küldetésünk az, hogy elmondjuk az embereknek, hogy meghalnak a bűneikben, ha nem fogadják el az Ő bocsánatát (Lk 24:46-47). Ha engedelmeskedünk Krisztusnak és rámutatunk a bűnre, akkor népszerűtlenek leszünk a világ előtt (János 15:18-21; Márk 13:13)(1)

Pünkösd napján Péter hitetleneknek szóló üzenete nem volt lágy és puha. Sokakat “szíven talált” a bűnük (ApCsel 2:37-38).

Amikor Pál prédikált az athéniaknak, ezt mondta:A tudatlanság időszakait ugyan elnézte Isten, de most azt hirdeti az embereknek, hogy mindenki mindenütt térjen meg.” (ApCsel 17:30).

Ha úgy járunk el, hogy jóváhagyjuk az emberek életstílusát anélkül, hogy megemlítenék a bűneiket, akkor úgy fogunk viselkedni, mint a Sátán, nem pedig Jézus. Lemaradtunk arról a nagyon fontos igazságról, hogyígy fognak örülni az Isten angyalai egyetlen megtérő bűnösnek.” (Lukács 15:10).

------------

A témával kapcsolatban lásd még:

(1) Ez a két rész elmagyarázza, hogy mi lesz, ha úgy cselekszünk, mint Jézus:

János 15:18-21: Ha gyűlöl titeket a világ, tudjátok meg, hogy engem előbb gyűlölt, mint titeket. Ha e világból valók volnátok, a világ szeretné a magáét, de mivel nem e világból valók vagytok, hanem én választottalak ki titeket a világból, azért gyűlöl titeket a világ. Emlékezzetek arra az igére, amelyet én mondtam nektek: Nem nagyobb a szolga az uránál. Ha engem üldöztek, titeket is üldözni fognak, ha az én igémet megtartották, a tieteket is meg fogják tartani. De mindezt az én nevemért teszik veletek, mert nem ismerik azt, aki elküldött engem.

Márk 13:13:és mindenki gyűlöl majd titeket az én nevemért; de aki mindvégig kitart, az üdvözül.

💙💙💙


-------------


Fordította: Márton Marika

Ha tetszett ez az áhítat, iratkozz fel ingyenes hírlevelünkre a blog jobb oldalán, és hetente kétszer megkapod friss egyperces áhítatainkat.

No comments:

Post a Comment