2022-11-08

Krisztushoz hasonlónak lenni nem azt jelenti, hogy embereknek tetszünk vagy népszerűek vagyünk


Kedves keresztények, fel kell ismernünk és ki kell javítanunk ezt a népszerű hazugságot: “Ha a keresztények úgy viselkednének, mint Krisztus, népszerűbbek, elfogadottabbak és szerethetőbbek lennének, és vonzóbbá tennék az evangéliumot.”

Az teljesen igaz, hogy a keresztényeknek kegyesnek kellene lenniük, harag és gúny nélkül kellene kifejezniük magukat.

De minél inkább krisztusi módon viselkedünk, annál népszerűtlenebbek leszünk a többség körében (János 15:18-22).(1)

Egyes keresztények úgy gondolják, hogy elriasztjuk az embereket azzal, amikor a bűnt vagy a poklot említjük. De ha nem emlegetjük ezeket a dolgokat, akkor nem fogunk krisztusi módon viselkedni, mert Jézus gyakran említette mindkettőt.(2)

A nem keresztények talán barátságosabbak lennének velünk, ha nem állítanánk azt, hogy egyedül Krisztuson keresztül van üdvösség. De az ellenkezőjét nem tehetjük meg, mert akkor nem lennénk Krisztushoz hasonlóak, hiszen Jézus világosan kijelentette, hogy senki sem mehet az Atyához, csakis rajta keresztül (János 14:6).

Ez az igazság: A megváltás útja keskeny, és kevesen találják meg azt, de nem azért, mert a keresztények nem Krisztushoz hasonlóak. Ez azért van így, mert a legtöbb ember a többség kedvében* akar járni (Máté 7:13-14).

A keresztények azonban az Úrnak akarnak tetszeni (Galata 1:10; Efézus 5:8-11).

Ne felejtsük el tehát ezt a csodálatos hírt: Krisztusban leljük örömünket, nem az emberekben. Ő pedig segít nekünk abban, hogy elmondjuk az üdvösség lehetőségét annak a “kevésnek”, akik meghallgatják.

A többségtől pedig ne ijedjünk meg! Még mindig folyamatban van az “aratás”, és jelentős munka vár ránk (Máté 9:37).

---------------------------------

*Az ún. “ex-vangélikusok” (egykori evangéliumi keresztények) fő célja az, hogy a többség számára népszerűek legyenek, ezért újradefiniálják a Biblia jelentését.

Lábjegyzetek:

(1) Ha gyűlöl titeket a világ, tudjátok meg, hogy engem előbb gyűlölt, mint titeket. Ha e világból valók volnátok, a világ szeretné a magáét, de mivel nem e világból valók vagytok, hanem én választottalak ki titeket a világból, azért gyűlöl titeket a világ. Emlékezzetek arra az igére, amelyet én mondtam nektek: Nem nagyobb a szolga az uránál. Ha engem üldöztek, titeket is üldözni fognak, ha az én igémet megtartották, a tieteket is meg fogják tartani. De mindezt az én nevemért teszik veletek, mert nem ismerik azt, aki elküldött engem. Ha nem jöttem volna, és nem szóltam volna hozzájuk, nem volna bűnük, most azonban nincs mentségük bűneikre.” - Jézus, János 15:18-22

(2) Lásd, mit mondott Krisztus hitetlen testvéreinek a János 7:7-ben: "Titeket nem gyűlölhet a világ, de engem gyűlöl, mert én arról tanúskodom, hogy a cselekedetei gonoszak."

Ha Jézus beszélt a pokolról, mi miért szégyellünk beszélni róla? 

-------------


Fordította: Márton Marika

Ha tetszett ez az áhítat, iratkozz fel ingyenes hírlevelünkre a blog jobb oldalán, és hetente kétszer megkapod friss egyperces áhítatainkat.

No comments:

Post a Comment