Ez a hozzászólás jól illusztrálja azokat a populáris módszereket, amelyekkel az emberek megpróbálják igazolni bűneiket. Tanuljunk most ebből!
Ez az ismeretlen olvasó így magyarázta:
1. Az Efézus 4:29 és 5:4, mely tiltja a “bomlasztó, romlott beszédet és a durva vagy kétértelmű vicceket”, nem tiltja a káromkodást olyan esetben, ha az “kontextusban” van használva.
2. Istennek “jobb dolga is van”, minthogy azzal foglalkozzon, hogy az Ő gyermekei használnak-e káromló szavakat (konkrétan a “b” betűvel kezdődő gyakori káromló szóról volt itt szó).
3. Csak az ítélkező emberek foglalkoznak ilyen dolgokkal.
A legtöbb “kifogás” a bűnre magában foglalja:
1. A “kivételeket”
A bűn „kontextusán” alapuló kifogást „helyzetetikának” nevezik.(1)
2. A bűn alábecsülése
Isten törődik életünk minden részletével, minden szóval amit kimondunk (Máté 10:29-30; Máté 12:36). De az emberek néha meggyőzik önmagukat arról, hogy vétkeik jelentéktelenek.(2)
3. Ítélkeznek azok felett akik nem egyeznek
Ez az olvasó azt idézte, hogy “ne ítélj”, de azzal folytatta, hogy ő maga ítélte el azoknak a motivációját, akik nem egyeznek vele. És ez, kedves barátaim, éppen az a fajta ítélet, amelyet a “ne ítélj” megtilt.
Ha kivételeket keresünk azzal az érvvel, hogy bűneink jelentéktelenek, vagy ha elítéljük azokat az embereket, akik ezt számonkérik tőlünk, akkor meg kell térnünk.
---------------
Lábjegyzetek:
(1) A “helyzetetika” szerint a helyes és a helytelen a körülményektől függ, nem fix parancsolatoktól. Például: “Isten a házasság előtti szex ellen van, de mivel én hamarosan feleségül veszem a barátnőmet, ezért az rendben van, hogy együtt aludjunk most.” Vagy: “Isten megengedi, hogy csaljak csak most az egyszer.” Vagy: “Isten azt akarja, hogy tiszteljem a szüleimet, de ők ezt nem érdemlik meg.” Nagyon-nagyon ritka esetben, a helyzetetika szükségessé válik, ha két rossz közül a kevésbé rosszat választjuk, mert nincs harmadik lehetőség, például megölni valakit, vagy hazudni azért, hogy egy életet mentsünk meg.
(2) Az Ige világosan hangsúlyt fektet a beszédünkre.
↪ Zsoltár 19:14(15) - “Legyen kedvedre való minden szavam és gondolatom, ó, Örökkévaló, Kősziklám és Megváltóm!”
↪ Kolossé 3:8 - “Most azonban irtsátok ki magatokból a haragot és a dühöngést; ne mondjatok, vagy tegyetek semmi olyat, amivel valakit megbántanátok, ne mondjatok rosszat a másikról, és ne káromkodjatok!”
↪ Kolossé 4:6 - “Beszédetek legyen mindenkor kedves, sóval fűszerezett, hogy így mindenkinek helyesen tudjatok felelni.”
↪ Máté 15:11 - “Nem az teszi tisztátalanná az embert, ami a száján bemegy, hanem, ami a száján kijön.”
↪ Máté 12:35-36 - “A jó ember jó dolgokat gyűjt össze a szívében, és azért mond és tesz jó dolgokat. A gonosz ember pedig gonosz dolgokat tartogat a szívében, és ezért mond és tesz gonoszságokat. Figyelmeztetlek benneteket, hogy az ítélet napján minden meggondolatlanul kimondott kártékony szavatokról számot kell majd adnotok!”
Mi van, ha egyesek nem tartják a káromlodást vulgárisnak és megvetőnek? Ilyen esetben rendben lenne, hogy ők használják? Neked mi a véleményed erről?
-------------
Eredeti: 3 Common Excuses to Sin
Fordította: Márton Marika
Ha tetszett ez az áhítat, iratkozz fel ingyenes hírlevelünkre a blog jobb oldalán, és hetente kétszer megkapod friss egyperces áhítatainkat.
No comments:
Post a Comment