2024-05-28

Mózes 5 kifogása és miért nem volt jó figyelő


Isten azt mondta Mózesnek, hogy beszéljen a fáraóval (2Mózes 3 és 4).

Mózes így válaszolt:
1. Ki vagyok én?
2. Ki vagy Te?
3. Nem fognak nekem hinni.
4. Nem vagyok jó szónok.
5. Nem akarom ezt megtenni.

Isten nem úgy válaszolt Mózesnek, hogy erősítette volna Mózes egóját, vagy arra biztatta volna, hogy nagyobb önbecsülése legyen. Egyáltalán nem is beszélt Mózesről. Saját magáról beszélt, és arról, hogy Ő képes megtenni azt, amit Mózes egyedül nem tudott megtenni. Mózesnek Istent kellett becsülnie, bíznia kellett benne, és engedelmeskednie kellett neki.

Nem az számított, hogy ki volt Mózes. Az számított, hogy ki volt Isten.

Isten elmagyarázta neki, hogy Ő nem egy kis “i”-betűs isten, mint az egyiptomi istenek, hanem a Nagy Én Vagyok. Megígérte, hogy ezt be is bizonyítja magáról az egyiptomi vezetőknek, és szavakat ad Mózes szájába.

El tudom képzelni, amikor Mózes a negyedik kifogáshoz ért, és ezt mondta: “Nem vagyok jó szónok”, Isten ezt gondolta: “Nem erről van szó, hanem arról, hogy nem vagy jó figyelő. Megpróbáltam elmondani neked, hogy itt nem rólad van szó, hanem rólam.”

Legtöbben tudunk azonosulni Mózes hozzáállásával. De világos, hogy valahányszor Isten arra kér minket, hogy tegyünk meg valamit, minden kifogásunk lényegtelen.

✜✜✜

Mózes kifogásai a 2Mózes 3:11–4:16-ban: 

3:11: Mózes azt felelte erre az Istennek: Ki vagyok én, hogy a fáraóhoz menjek, és kihozzam Izráel fiait Egyiptomból?

3:13: De Mózes azt felelte Istennek: Ha majd elmegyek Izráel fiaihoz, és azt mondom nekik: a ti atyáitok Istene küldött engem hozzátok, és ők megkérdezik tőlem, hogy mi a neve, akkor mit mondjak nekik?

4:1: Mózes ekkor így felelt: Hátha nem hisznek nekem, és nem hallgatnak a szavamra, hanem azt mondják, hogy nem jelent meg neked az Úr?!

4:10: Akkor ezt mondta Mózes az Úrnak: Kérlek, Uram, nem vagyok én ékesen szóló. Ezelőtt sem voltam az, de azóta sem vagyok, hogy szolgáddal beszélsz. Sőt nehéz ajkú és nehéz nyelvű vagyok én.

4:13: De ő azt felelte: Kérlek, Uram! Küldj mást, akit küldeni tudsz!


-------------


Fordította: Márton Marika

Ha tetszett ez az áhítat, iratkozz fel ingyenes hírlevelünkre a blog jobb oldalán, és hetente kétszer megkapod friss egyperces áhítatainkat.

No comments:

Post a Comment