2023-11-26

Miért csalt könnyeket a szemembe Nehémiás 8. része


A napokban olvastam a Nehémiás 8-at, ami könnyeket csalt a szemembe. Néha, amikor a Szentírást olvasom, az elmém nem teljesen koncentrált, de ezúttal csodálattal merengtem azon, hogy Isten Igéje hogyan változtat meg bennünket.

Izrael népe fogságban volt, mialatt elvesztették a kapcsolatot Isten Igéjével. Ezsdrás ezért nyilvánosan felolvasta Mózes könyveit, amit az emberek órákon át figyelmesen hallgattak!

Az emberek annyira meghatódtak, hogy sírni kezdtek.

Nem ismerjük sírásuk minden okát, de úgy gondolom, hogy néhányan már korábban hallottak Isten Igéjéről szüleiktől, amikor fogságban voltak, és most örömükben sírtak, hogy visszakapcsolódhatnak atyáik hitéhez. Feltételezem, hogy mások rádöbbentek bűnösségükre, és bűnbánóan sírtak. Néhányan talán azért sírtak, mert rájöttek, milyen üres volt az életük, mielőtt megértették volna az igaz és élő Istent.

Bizonyos szempontból ez azt írja le, ahogyan én is éreztem magam Isten Igéjével kapcsolatban, amikor hívővé váltam. Végre megértettem azt a Jézust, akit anyám is szeretett. Új módon voltam tudatában bűneimnek, és hálás voltam, hogy megbánhattam őket és megbocsátást nyertem. Csodáltam amíg szemléltem, hogyan képesek megváltoztatni szívemet és lelkemet az igaz és élő Isten szavai.

Most talán megérted, hogy Nehémiás 8. fejezetének elolvasása miért csalt könnyeket a szemembe. Ez nem egyszerűen az izraeliták története volt, hanem az én történetem is.


-------------


Fordította: Márton Marika

Ha tetszett ez az áhítat, iratkozz fel ingyenes hírlevelünkre a blog jobb oldalán, és hetente kétszer megkapod friss egyperces áhítatainkat.

No comments:

Post a Comment