2023-07-25

3 kérdés, amire minden kereszténynek válaszolnia kell


Analitikus típus vagyok.

Mielőtt keresztény lettem, minden áron meg akartam érteni Istent. De amikor megtértem, félretettem a kérdéseimet, és követtem Megváltómat. Nincs visszaút.

Még mindig elemző típus vagyok. Szeretem a Szentírást tanulmányozni és nehéz kérdéseket megválaszolni.

Nemrég, elég sok tanulmányozás után, továbbra is zavarban voltam egy bibliai koncepcióval kapcsolatban. Viccesen azt mondtam a férjemnek, hogy szükségem lenne egy Bibliára “tökfejeknek”.(1)

Csak később jöttem rá, hogy létezik ilyen könyv.

Valójában Isten Igéje alapból “tökfejek” számára készült. A “tökfejek” szót a legkedvesebb értelemben használom, ami azt jelenti, hogy képtelenek vagyunk teljesen megérteni a mindent tudó, tökéletesen bölcs Istenünket.

Véges, korlátozott lények vagyunk, még mindig bűnös természetünk “levetkőzésének” fázisában (Efézus 4:22-24).

Isten viszont végtelen, korlátlan és tökéletes (Róma 11:33).

Soha nem fogjuk teljesen megérteni Istent. Ő túl nagy. Mi túl kicsik vagyunk. Mindig lesznek kérdéseink.(2)

Itt lép a képbe a hit (Zsidók 11:1):

1. Bízom-e Isten jellemében (Zsoltárok 145:17)?
2. Bízom-e benne a megválaszolatlan kérdéseimmel kapcsolatban is (Jób 38)?
3. Bízom-e benne, hogy adott nekem annyi értelmet, amennyire szükségem van (2Péter 1:3)?

Én igen.

Te?

U.I. Ha te is analitikus típus vagy, mint én, akkor talán annyira fogod élvezni az 1Korinthus 13:12-t, mint én.

------------

(1) A "Tökfejeknek" c. sorozat olyan könyvek sorozata, amelyek állítólag segítik az embereket a bonyolult vagy nehéz témák megértésében. Nem reklámozom ezt a sorozatot, csak megemlítem.
(2) Nagyon sok mindent felfedezhetünk Istenről, és ezek segítenek abban, hogy hívőként teljesebben és elégedettebben éljünk. Tehát, bár nem fogjuk teljesen megérteni az evangélium minden nézőpontját, akkor is célunknak kell tekintenünk, hogy Jézus élethosszig tartó tanítványai legyünk.


-------------


Fordította: Márton Marika

Ha tetszett ez az áhítat, iratkozz fel ingyenes hírlevelünkre a blog jobb oldalán, és hetente kétszer megkapod friss egyperces áhítatainkat.

No comments:

Post a Comment