2022-09-27

Mi van akkor, ha én csak 1%-ban tévedek, a másik személy pedig 99%-ban?


A munkatársa mindig durva volt vele. Egy nap elege lett, és kissé kitört. Haragja jelentéktelen volt a férfi ismételt gorombaságához képest, de mégis bocsánatot kért tőle.

Azzal nincs semmi baj, ha az embereket néha kijavítjuk. Valójában ezt meg is kell tennünk, különösen, ha hittársakról van szó (Galata 6:1). De szelíd lélekkel kellene ezt megtennünk.

Az ő bűneiket nem használhatjuk fel kifogásul, hogy a sajátjainkat mentegessük. Még ha csak 1%-ban tévedünk is, a másik személy pedig 99%-ban, akkor is meg kell bánnunk.

"Aki takargatja vétkeit, annak nem lesz jó vége, aki pedig megvallja és elhagyja, az irgalmat nyer." Példabeszédek 28:13

Tapasztaltam már én is azt, hogy bocsánatot kértem emberektől valamilyen jelentéktelen dologért ahhoz képest, amit ők tettek velem. Közülük néhányan úgy fogadták el a bocsánatkérésemet, hogy ők a sajátjukért nem kértek bocsánatot.

De a bocsánatkérésem nem az ő válaszukon alapult. Ez az én Uram iránti szeretet cselekedete volt. Ha nem kértem volna bocsánatot, akkor az Úr szeretettel megdorgált volna.

"Akit én szeretek, megfeddem és megfenyítem: igyekezz tehát, és térj meg!" Jézus, Jelenések 3:19

Nem hagyhatjuk, hogy az istentelen emberek a saját jellemükhöz szabjanak minket. Ehelyett hagyjuk, hogy Isten az Ő jellemére formáljon át bennünket (Róma 12:1-2).


-------------


Fordította: Márton Marika

Ha tetszett ez az áhítat, iratkozz fel ingyenes hírlevelünkre a blog jobb oldalán, és hetente kétszer megkapod friss egyperces áhítatainkat.

No comments:

Post a Comment