2022-09-11

Hadd tegyek fel egy kérdést: "Szoktál feltenni kérdéseket?"


A férjem “kérdezőnek” hív, mert gyakran sok kérdést teszek fel a barátokkal folytatott beszélgetések során, vagy amikor új emberekkel találkozom.

Nem voltam mindig ilyen, és néha még mindig monopolizálok egy beszélgetést, de folyamatosan tanulom, hogy ez egy olyan terület, ahol Krisztus azt akarja, hogy tagadjuk meg önmagunkat.

Jézus azt mondta: “Ha valaki én utánam akar jönni, tagadja meg magát, vegye fel a keresztjét, és kövessen engem.(Máté 16:24).

Talán furcsán hangzik azt mondani, hogy a kérdések feltevése egy önmegtagadási tett. Természetesen nem egy nehéz cselekedetről van szó, mégis nagyon alapvető módja annak, hogy másokra összpontosítsunk ahelyett, hogy magunkra koncentrálnánk.

Az alábbi igeversek arról beszélnek, hogy mennyire fontos figyelmesnek lennünk másokkal és érdeklődnünk a szükségleteik iránt:

Semmit ne tegyetek önzésből, se hiú dicsőségvágyból, hanem alázattal különbnek tartsátok egymást magatoknál; és senki se a maga hasznát nézze, hanem mindenki a másokét is. Filippi 2:3-4

Ha legközelebb barátokkal, munkatársakkal vagy hittestvérekkel töltött idő után hazatérsz, tegyél fel magadnak néhány kérdést: Mennyire érdeklődtem mások iránt? Milyen kérdéseket tettem fel? Mit tanultam, ami segíthet imádkozni azokért az emberekért, akikkel együtt voltam?


-------------


Fordította: Márton Marika

Ha tetszett ez az áhítat, iratkozz fel ingyenes hírlevelünkre a blog jobb oldalán, és hetente kétszer megkapod friss egyperces áhítatainkat.

No comments:

Post a Comment