2020-12-15

Ne legyünk "mikromenedzserek"


Karen bekopogott az osztályterem ajtaján épp amint befejeztem a nőknek szóló heti bibliatanulmányozást.

Elmondta, hogy egy liberális keresztény gyülekezethez tartozik a városban, akik nem fektetnek hangsúlyt a bibliatanulmányozásra. Ezt is elmondta: “Az orvosom nemrégiben melanómát fedezett fel a hátamban. Ezért megígértem Istennek, hogy elmegyek egy bibliaórára, ha megengedi, hogy éljek, és Ő válaszolt a kérésemre. Ezért vagyok most itt.”

Az elkövetkező néhány hónapon keresztül azok a megtiszteltetések értek, hogy imádkozhattam Karennel, hogy befogadja Krisztust és bemutathattam neki a kereszténység alapjait.

Bár továbbra is hű maradt liberális gyülekezetéhez, Isten Igéjének tanulmányozásán keresztül növekedett Krisztusban.

Úgy éreztem, hogy Isten nem azt kéri tőlem, hogy kérdőre vonjam az ő gyülekezetét. Ehelyett inkább a Bibliára koncentráltam.

Azt akartam elérni nála, hogy Isten Igéjére támaszkodjon, és ezáltal saját maga tudja kiértékelni a gyülekezetét (2.Tim. 2:15).

Időnként megtörtént az is, hogy az emberek szellemi életét megpróbáltam mikromenedzselni*, de ez nem egészséges.

Vannak alkalmak, amikor fel kell szólalnunk, máskor viszont hagyni kell, hogy Isten Igéje és Szelleme szóljanak.

Karen megtanult válaszokat találni Isten Igéjében, és ez a legjobb dolog, amit megtaníthatunk a fiatal keresztényekkel.

Ez az egyetlen módja annak, hogy megtanulják helyesen megítélni a dolgokat, elkerüljék a rossz doktrinákat, liberális gyülekezeteket és tévtanításokat (1.János 4:1).

🎔🎔🎔🎔🎔🎔🎔🎔🎔🎔

* irányítás alá venni a legapróbb részleteket is (a fordító megjegyzése)

Megjegyzés: A gyülekezet, ahová Karen járt nem szekta volt. Egyszerűen csak egy olyan gyülekezet volt, akik elveszítették a helyes fókuszt. Meg kell tanítanunk az új keresztényeket az evangélium igazságaira, de arra is, hogyan kezeljék helyesen Isten Igéjét, hogy önállóan találjanak válaszokat benne (2.Tim. 2:15). Azt szeretnék, hogy képesek legyenek megítélni a tévtanításokat és saját maguk hozzanak biblikus döntéseket.


-------------


Fordította: Márton Marika

Ha tetszett ez az áhítat, iratkozz fel ingyenes hírlevelünkre a blog jobb oldalán, és hetente kétszer megkapod friss egyperces áhítatainkat.

No comments:

Post a Comment