2019-04-11

Jób ítélkező barátai



Mikor a barátaid olyan dolgokért hibáztatnak, amikről nem tehetsz...

Jób - az igaz ember - elveszítette a gyerekeit, gazdagságát és egészségét.

A barátai eljöttek "megvigasztalni" és azt mondták, azért érik Jóbot ezek a nehézségek, mert Isten nincs vele megelégedve.

Isten viszont ezt mondta Jób barátjának: „Nagyon megharagudtam rád és két barátodra, mivel nem az igazságot mondtátok rólam! Jób, a szolgám, viszont helyesen szólt felőlem.” Jób 42:7 

Nekem is van néhány olyan "barátom", mint Jóbnak volt. Emberek akik azt mondják az imakéréseim hallatán, hogy biztosan azért vagyok ebben a nehézségben vagy betegségben, mert valamilyen bűn van az életemben.

És én is voltam már Jób barátainak cipőjében és másokat hibáztattam, mikor nem értettem valami miért történik. Pedig ez a hindu karma szerinti gondolkodás, nem pedig a kereszténység.

Van, ami teljesen világos és logikus: a részeg söfőr elüt egy gyalogost, a nehéz dohányos tüdő rákot kap, a rablót elfogják. De amikor nincs egyértelmű ok-okozati összefüggés egy dologban, akkor ne képzeljük magunkat Isten helyébe és ne mondjuk meg a másiknak, hogy miért történnek dolgok az életében.

Amikor szenvednek a barátaink, akkor ne úgy szóljunk hozzájuk, mint Jób barátai tették.

Istentől kell hallanunk először és az alapján imádkozni és segíteni a másiknak.

------------

Eredeti: Job's judgmental friends

Fordította: Bolbásné Gyaraki Viola 



Ha tetszett ez az áhítat, iratkozz fel ingyenes hírlevelünkre a blog jobb oldalán, és hetente megkapod friss egyperces áhítatainkat.

No comments:

Post a Comment