2019-02-26

Szólnom kell, ha helytelen dolgot látok?


Míg az önkiszolgáló pénztárnál termékeim beolvasásával voltam elfoglalva, figyelmes lettem rá, hogy a mellettem álló férfi vonalkód leolvasás nélkül dobált be egyes termékeket a táskájába.

Elgondolkoztam, hogy milyen lehetséges módokon reagálhatnék a látottakra:

“Biztos nagyon szegény ember, így nem az ő hibája."

“Nem rám tartozik.”

“A bolt dolga, hogy kiszűrje a tolvajokat.”

Hallottam már ezeket a kifogásokat is a bűnnel kapcsolatban:

“Nem tehet róla.” (pl. Homoszexuálisnak született vagy nagyon rossz családban nőtt fel)

“Nincs jogom elítélni.”

“Majd Isten belátásra bírja.”

Igaz, hogy csakis Isten képes meggyőzni valakit a bűne felől, mégis azt várja a keresztényektől, hogy Biblikus módon tekintsenek a bűnre, jelentsék a bűncselekményeket és szembesítsék tettükkel a bűnben élő hívőket.

Az Írás nem támogatja a "Ne ítélj" tanítást, ami annyira népszerűvé vált hívők és nem hívők körében egyaránt. A Biblia teljességét kell olvasnunk és nem ragadhatunk ki két szót a szövegösszefüggésből. Felelősek vagyunk, hogy Isten Igazságát képviseljük, még akkor is amikor könnyebb lenne elfordítani a fejünk. A gyülekezetben pedig parancsot kaptunk, hogy szembesítsük hívő testvéreinket meg nem bánt bűneikkel (Galata 6:1).

Ne keressünk kifogásokat a "bűntett" figyelmen kívűl hagyására, mindegy, hogy hol szembesülünk vele. 
-------------------
Én azt tettem a fent említett helyzetben, hogy szóltam a bolti eladónak, aki ezután "segített" a tolvajnak beolvasni a táskájába rejtett termékeket is.

Eredeti: Should you report a crime?

Fordította: Bolbásné Gyaraki Viola 

Ha tetszett ez az áhítat, iratkozz fel ingyenes hírlevelünkre a blog jobb oldalán, és hetente megkapod friss egyperces áhítatainkat.

1 comment:

  1. A "ne ítélj"... igét szeretik a tesők a bűneik elkendőzésére az intésekkel szemben való "bibliai" fellépés (Igazából képmutatás) és igazságosság látszatával kivédeni.
    Az intést a figyelmeztetést a jobbító szándékot is durván ezzel az igével ütik el, mintha nagy támadás érné őket.
    Holott az üdvözség megmaradása múlik sokszor rajta.

    ReplyDelete