2018-04-30

Hogyan kérjünk bocsánatot?



Több, mint 50 év házasság alatt megértettem, NAGYON fontos, HOGYAN kérek bocsánatot a férjemtől.

Mondhatom, hogy „Sajnálom...”
  • bármilyen őszinte megbánás nélkül.
  • kifogásokat hozzákötve.
  • vádlások közepette.
  • önigazsággal telve.  
Ezek közül egyik sem egészséges vagy építő.*

Íme három dolog, amiért imádkozom, hogy Isten segítsen megtenni, mielőtt bocsánatot kérek valakitől:

1. Mutassa meg pontosan az én részem, hogy meglássam bűnös hozzáállásom a tettem mögött. Így konkrét dolgokért tudok bocsánatot kérni, nem csak ködös általánosításokat mondok.
  • „Megbocsátanál kérlek, amiért kritizáltalak és türelmetlen voltam ma veled?”
  • nem: „Ha bármit tettem ma, ami megbántott téged, akkor bocsánat.”
  • nem: „Hát, bocsánat, ma nem vagyok a legjobb passzban.”
  • nem: „Elnézést, ha felzaklattalak. Én általában így fejezem ki magam.Lásd: Én már csak ilyen vagyok

2. Emlékeztessen rá, hogy a megbocsátás egy ajándék, amit nem érdemlek meg. A megbocsátás mindig ajándék, akár Istenről, akár a társunktól vagy egy baráttól jön. Soha nem szabad követelnünk, vagy mérgessé válnunk, ha valaki nem bocsát meg azonnal. 

3. Engedje, hogy egy kis idő telhessen el a bocsánatkérésem és a konfliktus megbeszélése között.
Fontos átbeszélni azokat a dolgokat, amik feszültséget okoztak köztünk, de az időzítés itt is nagyon fontos. Ha a magyarázatom túl hamar követi a bocsánatkérésem, hangozhat kifogásként is. Az őszinte bocsánatkérésben nincsenek „ha” és „de” szavak.

Így amikor legközelebb tévedsz, még akkor is ha nem csak te vagy a hibás, légy készen egy őszinte és szívből jövő bocsánat ajándékát adni a másiknak. Az Úr alig várja hogy segítségedre legyen ebben.

*Pál beszél az őszinte megbánásról a  2 Korintus 7-ben. Olvasd el ezt is: Jakab 4:8-10. 

Eredeti: How to say "I am sorry"

Ha tetszett ez az áhítat, iratkozz fel ingyenes hírlelvelünkre a blog jobb oldalán, és hetente megkapod friss egyperces ahítatainkat.  


Fordította: Bolbásné Gyaraki Viola

No comments:

Post a Comment