2014-06-08

A kevesebb valójában több

– Mit választottál volna Emma?

– Úgy gondolom, hogy az örökséget. 10 éves unokámmal Rachel Saint életének egyik eseményét vitattuk meg.

Mrs. Parmalee, egy gyermektelen milliomos nő megkérdezte a 17 esztendős Rachel Saint-et, hogy elkísérné-e útitársként egy európai körútra, ahol gazdag és híres emberek társaságában vacsorázhat és vásárolgathat majd. Amennyiben igent mond, Rachel örökli Mrs. Parmalee milliós vagyonát.

Rachel azonban úgy érezte, hogy Isten arra hívta el őt, hogy Dél-Amerika dzsungeleiben végezzen missziós munkát, ezért visszautasította az ajánlatot.

Nagyra becsültem unokám őszinte szavait, és elismertem, hogy 17 éves koromban bizonyára én is Mrs. Parmalee ajánlatát választottam volna. Ám azt is hozzátettem, hogy ezzel a kevesebbet választottuk volna, nem a többet.

Rachel Saint abban a törzsben szolgálta az Urat, akik megölték a fivérét. Az egész életét nehéz körülmények között élte le, de Mrs. Parmalee ajánlatánál jóval értékesebb kincs jutott neki osztályrészül (Máté 6,19-20).

Hogyan döntöttél volna 17 évesen? És mit választanál ma?

Forrás: Janet és Geoff Benge: Rachel Saint, A Star in the Jungle (Rachel Saint, a dzsungel csillaga); YWAM kiadó

Less, Not More