2013-12-15

Nincs kielégítő válasz

240 kilométernyire az otthonunktól a 45 esztendős unokatestvérem haldoklott.

Nemrégiben költöztünk erre a részre és évek óta nem láttam őt, így azért imádkoztam, hogy valaki, aki a közelében él, bárcsak megosztaná vele az evangéliumot. Majd úgy éreztem, hogy Isten engem küld.


Azonnal útnak indultam, beszéltem neki az Úrról, ő pedig másnap elhunyt.


A nővére azonban nem volt nyitott az evangélium üzenetére. „Hogyan hihetnék egy olyan Istenben, aki megengedte, hogy a testvérem ilyen fiatalon meghaljon?”

Nem tudtam, hogyan reagáljak erre, de elhatároztam, hogy megkeresem a választ arra a nyugtalanító kérdésre, hogy: „Miért engedi meg Isten a fájdalmat és a szenvedést?”

Hónapokon keresztül keresgéltem, és arra az eredményre jutottam, hogy itt a földön nincs kielégítő válasz erre a kérdésre.

De van egy igazság, ami segít nekünk abban, hogy megvárjuk a választ: Isten szeret bennünket, jó hozzánk, bölcs és 100%-ig megbízható.

Mert most tükör által homályosan látunk, akkor pedig színről színre; most töredékes az ismeretem, akkor pedig úgy fogok ismerni, ahogyan engem is megismert az Isten. 1Korinthus 13,12