2020-07-14

Jézus valóban ezt mondta? Be kell tartanunk az ószövetségi törvényeket?


Ne gondoljátok, hogy azért jöttem, hogy érvénytelenné tegyem a törvényt vagy a próféták tanítását. Nem azért jöttem, hogy érvénytelenné tegyem, hanem hogy betöltsem azokat.” ~ Jézus, Máté 5:17

Jézus nem törölte el az ószövetségi törvényeket.

Ez vajon azt jelenti, hogy még mindig be kell őket tartanunk?

Nem.

Krisztus betöltötte a törvényt és a prófétákat.

Krisztusban mi kegyelem alatt élünk, nem a törvény alatt (Róma 6:14; Galácia 3:11).

Megvan hozzá az erőnk, vágyunk és felelősségünk, hogy engedelmes életet éljünk (Róma 8:9-14). De mi az Újszövetségi parancsolatoknak engedelmeskedünk, melyek még mélyebb szellemi értelmet adnak a törvénynek - a törvény betöltése - nem csupán a “törvény betűje” (Máté 5:20-48).

A kegyelem nem engedély arra, hogy vétkezzünk (Róma 6:1-6). Ez a mi motivációnk és erőnk, hogy legyőzzük a bűnt.

Pál anyira találóan magyarázta:

De Isten kegyelméből vagyok, ami vagyok, és hozzám való kegyelme nem lett hiábavaló, sőt többet fáradoztam, mint ők mindnyájan; de nem én, hanem az Istennek velem való kegyelme.” ~ Pál, 1.Kor. 15:10

----------------------------------

Megjegyzés: Nincs tőlünk elvárva többé, hogy engedelmeskedjünk az étkezési, szertartási, megtisztulási és áldozati törvényeknek (Róma 14:7; Kolossé 2:16-17).



-------------

Eredeti: Did Jesus Really Say That? Must We Obey Old Testament Laws?

Fordította: Márton Marika

Ha tetszett ez az áhítat, iratkozz fel ingyenes hírlevelünkre a blog jobb oldalán, és hetente kétszer megkapod friss egyperces áhítatainkat.

No comments:

Post a Comment