2016-05-06

Rendrakás és felüdülés

Nemrégiben rendet tettem a konyhapultomon, és megszabadultam a felesleges dolgoktól. Egy bő héten keresztül minden alkalommal, amikor beléptem a konyhába, boldogan felsóhajtottam és elmosolyodtam. Olyan jó érzés, hogy tiszta, hatékonyan használható munkafelületem van. 

Időnként nekem is szükségem van a lelki rendrakásra azért, hogy megszabaduljak a félelemtől, a keserűségtől, a haragtól és attól, hogy önmagamra koncentráljak (az önsajnálat, önérdek és önzés útvesztőjétől). Ezek a dolgok az idők folyamán felhalmozódnak bennem − ha naponta nem foglalkozom velük − és rendetlenséget teremtenek a lelkem munkafelületén. 

Vannak olyan dolgok az életedben, amik eltömítik a lelkedet most? Elérkezett az idő arra, hogy kitakarítsd őket, és újra megkönnyebbülten sóhajts és mosolyogj? 

„Ha megvalljuk bűneinket, hű és igaz ő: megbocsátja bűneinket, és megtisztít minket minden gonoszságtól. Tartsatok tehát bűnbánatot, és térjetek meg, hogy eltöröltessenek a ti bűneitek; hogy eljöjjön az Úrtól a felüdülés ideje”. 1János 1,9; ApCsel 3,19-20* 

* Habár ez az igeszakasz az Apostolok cselekedeteinek 3-ik fejezetéből Péter meg nem tért zsidókhoz szóló üzenetének egy része, számunkra keresztényekre is igaz: a bűnbánat felüdülést hoz a lelkünknek. 
Balla Márta fordítása 
De-Clutter and Refresh